Ana Sayfa
Duyurular
Önemli Bilgiler

Önemli Bilgiler

BAŞVURU ÖNCESİ YAPILMASI GEREKENLER

  1. Kurullarımıza Doktora, Yüksek Lisans, Öğrenci Projeleri ve Bilimsel Çalışmalar için müracaatlarda; başvuru formlarının içeriğinin değiştirilmeden, bilgisayar ortamında hazırlanması, 
  2. Başvuru formları arasında bulunan Etik Kurul Onay Belgesi Başvuru Kontrol Listesinde Başvuran Öğrenci ve  Danışmanın (ıslak) imzasının bulunması (Bu form her Etik Kurulu için farklı düzenlenmiştir. ) ,
  3. Yüksek Lisans ve Doktora Tezi başvurularında Danışmanın özgeçmişine ihtiyaç duyulmamakta olup, başvuru sahibi, SAÜ kadrosunda bir Öğretim Elemanı değil ise sadece kendi özgeçmişini eklemeli ve bu özgeçmiş Etik Kurulu başvuru formları arasında yer alan Özgeçmiş Formuna göre düzenlenmeli, orijinalliği bozulmamalı,
  4. Yüksek Lisans ve Doktora Tezi başvurularında Etik Kurulu Başvuru Formunun Sorumlu Araştırmacı kısmına, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencisi olarak çalışmayı kendileri yaptıkları için kendi isimlerini yazmaları,
  5. Yüksek Lisans ve Doktora dışındaki Akademik Yayınlar (Makale vs.) için yapılan başvurularda ise çalışmada yer alan kişiler SAÜ kadrosunda bir Öğretim Elemanı değil ise özgeçmiş formlarını eklemeleri (Özgeçmiş formlarının orijinalliği bozulmadan)
  6. Yüksek Lisans ve Doktora Tezi başvurularında başvuru sahiplerinin Sakarya Üniversitesi Öğrencisi olduklarını belirten Öğrenci Belgesini eklemeleri,
  7. Bilgilendirilmiş Gönüllü Onam Formunda doldurulması gereken bilgiler kısmına, anket ya da mülakat katılımcılarının bilgileri yerine; başvuruyu yapan Sorumlu Araştırmacının, çalışması ile ilgili bilgileri yazması ve formda alt kısımda bulunan Araştırmacının Adı, Soyadı ve İmzası kısmını doldurmaları,
  8. Nitel ve Nicel Çalışmalarda; başvuruda yer alan Anket ya da Mülakat soruları, başvuru sahibinin kendisi ya da yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin danışman hocası tarafından geliştirilmiş ise soruların Geçerlik ve Güvenirliği açısından Uzman Görüşü alınması ( Uzman görüşü, ünvanı en az Dr. Öğr. Üyesi olacak şekilde iki farklı akademisyenden alınmalı ( Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinde danışman hoca dışında iki farklı akademisyenden ), soruların uzman görüşü alınmadan önceki ilk hali ve uzman görüşü alındıktan sonraki son halinin başvuru dosyasına eklenmesi,
  9. Uzman Görüşü için standart bir form bulunmamakla birlikte, başvuru sahiplerinin alacakları uzman görüşünü kendi çalışmalarının içeriğine göre düzenlemeleri, çalışmada kullanılacak her soru için tek tek dönüt almaları (Sadece bir metin içinde 'uygundur' notu düşülerek alınan bir uzman görüşü olmamalı), uzman tarafından (ünvanı en az Dr. Öğr. Üyesi olacak şekilde) hangi kısımlara müdahale edilmiş, hangi kısımlar çıkarılmış ya da eklenmiş ise bunların belirtilmesi ve Uzman görüşünün imzalı olması ( Islak imzalı olması şart değildir. )
  10. Araştırmada Başarı Testi kullanılacaksa ve bu test araştırmacı tarafından hazırlanmış ise Uzmanlar tarafından inceleme bilgilerinin yer alması,
  11. Ayrıca geliştirilen ölçek, başvuran tarafından geliştirilmiş ise Madde Havuzunun sunulması ve bu madde havuzunun son halinin olması, (Sonradan madde eklenmeyecek şekilde)
  12. Kullanılacak olan ölçeklerin demografik özellikler de dâhil olmak üzere son hallerinin başvuru dosyasında bulunması,
  13. Sorular ya da ölçekler başka araştırmacılar tarafından geliştirilmiş ve erişime açık ölçekler ise Etik Kurulu Başvuru Formunda kaynağının belirtilmesi, erişime açık olmayan ölçekler ise araştırmacılardan izinlerinin alınıp, alınan izinlerin e-mail dökümlerinin eklenmesi, (Whatsapp mesajları kabul edilmemektedir.)
  14. Çalışmasında başka araştırmacılar tarafından geliştirilmiş erişime açık olmayan ölçekleri kullanacak başvuru sahiplerinin, ölçek izinlerini alırken; kendilerini tanıtır şekilde (Ad, Soyad, Üniversite, Bölüm, Danışman Adı vb.) bir giriş yaptıktan sonra hangi ölçek için izin alınıyorsa ölçeğin isminin, hangi amaçla nasıl bir çalışma için kullanılacağının detaylı olarak yazılması,
  15. Etik Kurulu Başvuru Formunun Yöntem kısmında, kullanılan bu ölçeklerin isimleri, kimler tarafından geliştirildiği ve nerede, ne şekilde uygulanacağının belirtilmesi gerekmektedir. Ayrıca yöntem kısmı tüm ayrıntıları ile yazılıp Veri Toplama Araçları özellikle belirtilmelidir.
  16. Tezli ve Tezsiz Yüksek Lisans, Makale, Bildiri gibi çalışmalar için yapılan başvurularda anket ya da mülakat yapılmayacaksa, herhangi bir ölçek kullanılmayacak ve insan katılımcıdan veri toplanmayacaksa, başvuru formları arasında sondan ikinci sırada yer alan dilekçe doldurularak kurulumuza başvurulmalıdır. Diğer formlara ihtiyaç duyulmadığından sadece bu dilekçe ile başvurulması yeterlidir. 

! Formların, zımbalanmadan tek bir poşet dosya ile getirilmesi rica olunur.

! Başvuru sahipleri bir toplantı için en fazla 3 çalışma ile başvurabileceklerdir. ( 3 çalışmadan fazla yapılan başvurular bir sonraki toplantıya bırakılacaktır.)

 ! Başvuruların, Başvuru Dilekçesi ile elden tesliminin yapılması gerekmektedir.  (Başvurular  EBYS sistemine kaydedildikten sonra Etik Kurul'da işlem yapılmaktadır. )  Etik Kurulu Ofisi SAÜ İlahiyat Fakültesi Zemin Kat No:104 (Dekanlık Girişi )

! Başvuru sahipleri toplantı tarihinden bir gün sonra 0264-295-6745 numaralı telefonu arayarak ya da etikkurulu@sakarya.edu.tr e-mail adresini kullanarak başvurularının sonucu ile ilgili bilgi alabilirler.

 ! Etik Kurulu başvurularında Online bir sistem kullanılmamaktadır.