Ana Sayfa
Duyurular
Önemli Bilgiler

Önemli Bilgiler

BAŞVURU ÖNCESİ YAPILMASI GEREKENLER

  1. Kurullarımıza Yüksek Lisans, Doktora, Araştırma Projeleri ve Bilimsel Çalışmalar için müracaatlarda; başvuru formlarının içeriğinin değiştirilmeden, bilgisayar ortamında hazırlanması, 
  2. Başvuru formları arasında yer alan Etik Kurul Onay Belgesi Başvuru Kontrol Listesinde başvuru sahibinin ve başvuru sahibi eğer öğrenci ise danışmanının ıslak imzasının bulunması (Bu form her Etik Kurulu için farklı düzenlenmiştir.) ,
  3. Yüksek Lisans ve Doktora Tezi, Projeler ve Bilimsel Çalışmalar için başvurularda öğrencinin özgeçmişi istenirken ( Bu özgeçmiş Etik Kurulu Başvuru Formları arasında yer alan Özgeçmiş Formuna göre düzenlenmeli ve orijinalliği bozulmamalı) Danışmanın özgeçmişine ihtiyaç duyulmamakta olup yine başvuru sahibi; SAÜ kadrosunda bir Öğretim Elemanı ise özgeçmişinin istenmemesi,
  4. Yüksek Lisans ve Doktora Tezi başvurularında Etik Kurulu Başvuru Formunun Sorumlu Araştırmacı kısmına, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencisi olarak çalışmayı kendileri yaptıkları için kendi isimlerini yazmaları,
  5. Yüksek Lisans ve Doktora dışındaki Akademik Yayınlar (Bildiri, Makale vs.) için yapılan başvurularda ise çalışmada yer alan kişiler SAÜ kadrosunda bir Öğretim Elemanı değil ise özgeçmiş formlarının eklenmesi (Özgeçmiş formlarının orijinalliği bozulmadan),
  6. Yüksek Lisans ve Doktora Tezi, Araştırma Projesi, Makale, Bildiri gibi başvurularda, başvuru sahibi öğrencilerin Sakarya Üniversitesi Öğrencisi olduklarını belirten Öğrenci Belgelerini eklemeleri,
  7. Bilgilendirilmiş Gönüllü Onam Formunda doldurulması gereken bilgiler kısmına, anket ya da mülakat katılımcılarının bilgileri yerine; başvuruyu yapan Sorumlu Araştırmacının, çalışması ile ilgili bilgileri yazması ve formda alt kısımda bulunan Araştırmacının Adı, Soyadı ve İmzası kısmını doldurmaları,
  8. Çalışmaya Sorumlu Araştırmacı dışında katılan yardımcı araştırmacılar var ise onların da Sorumlu Araştırmacının yaptığı gibi Bilgilendirilmiş Gönüllü Onam Formunda alt kısımda bulunan Araştırmacının Adı, Soyadı ve İmzası kısmını doldurup imzalamaları,
  9. Nitel ve Nicel Çalışmalarda; başvuruda yer alan Anket ya da Mülakat soruları, başvuru sahibinin kendisi ya da yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin danışman hocası tarafından geliştirilmiş ise soruların Geçerlik ve Güvenirliği açısından Uzman Görüşü alınması,
  10. Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu için üç farklı uzman görüşü, Eğitim Araştırmaları Yayın Etik Kurulu ve Fen ve Mühendislik Bilimleri Etik Kurulu için ise iki farklı uzman görüşü istenmekte olup yüksek lisans ve doktora öğrencilerinde uzman görüşleri danışman hoca dışında bu alanda çalışmaları bulunan farklı akademisyenlerden alınmalı ve uzmanın ünvanı en az Dr. Öğr. Üyesi olmalı,
  11.  Çalışmada kullanılacak soruların uzman görüşü alınmadan önceki ilk hali ve uzman görüşü alındıktan sonraki son halinin başvuru dosyasına eklenmesi,
  12. Uzman görüşleri için seçilen akademisyenler; rastgele değil, başvuru sahibinin çalışmasını yaptığı alanda çalışmaları bulunan kişilerden seçilmeli ve alınan uzman görüşleri ile birlikte bu çalışmaların da hangileri olduğu belirtilen bir metin hazırlanmalı,
  13. Uzman Görüşü için standart bir form bulunmamakla birlikte, başvuru sahiplerinin alacakları uzman görüşünü kendi çalışmalarının içeriğine göre düzenlemeleri, çalışmada kullanılacak her soru için tek tek dönüt almaları (Sadece bir metin içinde 'uygundur' notu düşülerek alınan bir uzman görüşü olmamalı), uzman tarafından (ünvanı en az Dr. Öğr. Üyesi olmalı) hangi kısımlara müdahale edilmiş, hangi kısımlar çıkarılmış ya da eklenmiş ise bunların belirtilmesi ve Uzman görüşünün imzalı olması ( Islak imzalı olması şart değildir. )
  14. Araştırmada Başarı Testi kullanılacaksa ve bu test araştırmacı tarafından hazırlanmış ise Uzmanlar tarafından inceleme bilgilerinin yer alması,
  15. Ayrıca geliştirilen ölçek, başvuran tarafından geliştirilmiş ise Madde Havuzunun sunulması ve bu madde havuzunun son halinin olması (Sonradan madde eklenmeyecek şekilde),
  16. Kullanılacak olan ölçeklerin, demografik özellikler de dâhil olmak üzere son hallerinin başvuru dosyasında bulunması,
  17. Sorular ya da ölçekler başka araştırmacılar tarafından geliştirilmiş ve erişime açık ölçekler ise Etik Kurulu Başvuru Formunda kaynağının belirtilmesierişime açık olmayan ölçekler ise araştırmacılardan izinlerinin alınıp, alınan izinlerin e-mail dökümlerinin eklenmesi (Whatsapp mesajları kabul edilmemektedir.),
  18. Çalışmasında başka araştırmacılar tarafından geliştirilmiş erişime açık olmayan ölçekleri kullanacak başvuru sahiplerinin, ölçek izinlerini alırken; kendilerini tanıtır şekilde (Ad, Soyad, Üniversite, Bölüm, Danışman Adı vb.) bir giriş yaptıktan sonra hangi ölçek için izin alınıyorsa ölçeğin isminin, hangi amaçla nasıl bir çalışma için kullanılacağının detaylı olarak yazılması,
  19. Etik Kurulu Başvuru Formunun Yöntem kısmında, kullanılan bu ölçeklerin isimleri, kimler tarafından geliştirildiği ve nerede, ne şekilde uygulanacağının belirtilmesi gerekmektedir. Ayrıca yöntem kısmı tüm ayrıntıları ile yazılıp Veri Toplama Araçları özellikle belirtilmeli,
  20. Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu başvurularındaki nitel çalışmalarda örneklem sayısının en az 20 kişi, Nicel çalışmalarda ise evrenin en az %5'inin örneklem sayısı olarak alınması,
  21. Tezli ve Tezsiz Yüksek Lisans, Doktora, Makale, Bildiri gibi çalışmalar için yapılan başvurularda anket ya da mülakat yapılmayacaksa, herhangi bir ölçek kullanılmayacak ve insan katılımcıdan veri toplanmayacaksa, başvuru formları arasında sondan ikinci sırada yer alan dilekçe doldurularak kurulumuza başvurulmalıdır. Diğer formlara ihtiyaç duyulmadığından sadece bu dilekçe ile başvurulması yeterlidir. 

! Formların, zımbalanmadan tek bir poşet dosya ile getirilmesi rica olunur.

! Başvuru sahipleri bir toplantı için en fazla 3 çalışma ile başvurabileceklerdir. ( 3 çalışmadan fazla yapılan başvurular bir sonraki toplantıya bırakılacaktır.)

 ! Etik Kurulu başvurularında Online bir sistem kullanılmamaktadır.

 ! Başvuruların, Başvuru Dilekçesi ile elden tesliminin yapılması gerekmektedir.  (Başvurular  EBYS sistemine kaydedildikten sonra Etik Kurul'da işlem yapılmaktadır.)  Etik Kurulu Ofisi SAÜ İlahiyat Fakültesi Zemin Kat No:104 (Dekanlık Girişi )

! Toplantı sonrasında başvurularınızla ilgili tespit edilen eksiklikler ve düzeltmeler için sizlere geri dönüş sağlanacaktır. Kabul edilen başvurularda Kurul Onay Yazısı, Etik Kurulu Başkanı tarafından imzalandıktan sonra e-mail yolu ile başvuru sahiplerine gönderilecektir.